onsdag den 23. april 2014

Pizzasnegle med Skinke og Salsicciapølse




Man behøver ikke at være elev i indskolingen for at synes, at pizzasnegle er lækre i madpakken. Det kan sagtens spises af voksne. Jeg elsker at have den slags i fryseren, for så er det bare lige at smide et par stykker i en pose med noget frugt og grønt, og så er madpakken klar. 

Der er temmelig meget fyld i de her snegle - både skinke og italiensk pølse, revet ost, løg og peberfrugt, og det giver dem en mere kompleks smag end de mere børnevenlige versioner. Salsicciapølse kan købes i Føtex og Bilka til 12 kr. Kvickly har det måske også.

Pizzasnegle med Skinke og Salsicciapølse, 16 stk.


Ingredienser:

Dej:
50 g. gær
3 dl. vand
1 tsk. salt
2 spsk. olivenolie
150 g. grahamsmel
ca. 350 g. hvedemel

Fyld:
1 løg
½ peberfrugt
1 lille dåse koncentreret tomatpure (70 g.)
100 g. skinkestrimler
80 g. salsicciapølse i skiver
100 g. revet ost 13 %

Fremgangsmåde:

1. Rør gær ud i vandet, tilsæt salt, olie og grahamsmel og tilsæt hvedemel lidt ad gangen. Ælt dejen godt.

2. Dejen hæver lunt og tildækket 45 min.

3. Løg og peberfrugt hakkes og salsiccia skæres i mindre tern.

4. Dejen rulles ud til ca. 30 x 40 cm. og tomatpureen smøres ud på dejstykket. Løg, peberfrugt, skinke og pølse fordeles herover og til sidst drysses osten på.

5. Dejen rulles sammen til en lang pølse og skæres i 16 skiver. Skiverne lægges på bagepapir på en bageplade. Det kan være svært at flytte skiverne til bagepladen, da der er meget fyld i, men det fungerer, når de bliver bagt.

6. Efterhæver lunt og tildækket 20 min.

7. Bager ca. 20 min ved 200 grader og afkøler på en rist. Opbevares på køl eller i fryser.



2 kommentarer:

  1. Fundet :) Så må jeg vise dig resultatet i morgen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, det vil jeg glæde mig til at se :D

      Slet