mandag den 14. april 2014

Torsk i Tomatsauce med Kartoffelmos med Dild




Så er vi igen strandet ved god, velsmagende mad der bestemt ikke lader sig fotografere - i hvert fald klarede Spis Bedres fotografer det noget bedre end jeg gjorde her. Det sagt, så er denne grønlige mos med den møre fisk og lækre tomatsauce værd at prøve af. 

Torsk i Tomatsauce med Kartoffelmos med Dild til 2 personer


Ingredienser:

Fisk:
2 torskeportioner af 125 g.
1 tsk. salt
4 tomater
1 skalotteløg
1 fed hvidløg
2 tsk. olivenolie
1 tsk. salt
peber

Kartoffelmos:
400 g. kartofler
1 dl. mælk
2 tsk. tørret dild
2 spsk. revet parmesanost
1 tsk. salt

Fremgangsmåde:

1. Drys salt over torsken og lad den stå ved stuetemperatur 20 min. 

2. Skræl kartoflerne og skær dem i mindre stykker. Kog dem 15-20 min til de er møre.

3. Skær tomaterne i tern og læg dem i en gryde med hakket skalotte- og hvidløg og olie. Bring i kog og lad det simre 10 min. under låg. Tilsæt lidt vand hvis det bliver helt tørt.

4. Blend saucen og hæld den tilbage i gryden. Bring i kog og smag til med salt og peber.

5. Skyld fisken under rindende koldt vand og tør den godt med køkkenrulle. Læg den ned i tomatsaucen og kog 8-10 min. under låg. Vend når halvdelen af tiden er gået. 

6. Hæld vandet fra kartoflerne og mos dem. Tilsæt ost, dild og salt og pisk igen. Tilsæt mælk lidt efter lidt og pisk til konsistensen er god.

7. Anret kartoffelmosen på to tallerkener, læg et stykke torsk på hver og hæld saucen over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar