torsdag den 1. maj 2014

Asiatiske Laksepakker





Jeg synes, det er enormt hyggeligt, når man får serveret sin helt egen lille pakke mad - også selv om det måske ikke ligner en million når man åbner pakken - det vigtigste er vel, at det smager godt.

Jeg fandt opskriften på disse pakker hos Julie på Bloggen, og de så bare så lækre ud, så her den anden dag lavede jeg dem til en veninde og jeg. De smagte super godt med ris til. 


Asiatiske Laksepakker til 2 personer


Ingredienser:

2 gulerødder
1 bdt. forårsløg
2 tsk. olie
2 dl. kokosmælk light
1 spsk. fintrevet ingefær
½ tsk. tørret citrongræs
½ tsk. sambal oelek
1 spsk. fiskesauce
1½ tsk. gul karrypasta
Saft af ½ citron
salt

2 lakseportioner
Bagepapir

Fremgangsmåde:

1. Skær gulerødderne i tændstiktynde stave og snit forårsløg fint.

2. Steg gulerødder og løg i olie 4-5 min. 

3. Tilsæt kokosmælk og bring i kog.

4. Tilsæt sambal oelek, ingefær, citrongræs, fiskesauce og karrypasta.

5. Tag gryden af varmen og smag til med citronsaft og salt. 

6. Tag to stykker bagepapir og fordel halvdelen af grønsagerne på midten af stykkerne. Læg lakseportionerne ovenpå, fordel resten af grønsagerne og hæld det sidste af saucen over. Fold bagepapiret så det lukker tæt og saucen ikke løber ud. Læg i et ildfast fad.

7. Bag 15-20 min ved 200 grader og server - f.eks. med jasminris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar