lørdag den 17. maj 2014

Drømmemuffins





Jeg bagte disse muffins til en tur ud i naturen med min syvende klasse. De skulle bruge hele dagen på at arbejde med trivsel og samarbejde, og jeg tænkte, at der ville blive brug for en rigtig forkælelseskage. 

Det er egentlig bare en drømmekage, som er bagt i muffinsforme. Det er lidt svært at få fyldet til at sidde ordentlig fast, men det kan nok løses ved at bage kagerne i store forme og ikke fylde dem for meget.



Drømmemuffins, 10 stk.


Ingredienser:

2 æg
150 g. sukker
145 g. mel
1½ tsk. bagepulver
1 dl. mælk
45 g. smør

65 g. smør
110 g. brun farin
90 g. kokosmel
½ dl. mælk

Fremgangsmåde:

1. Pisk æg og sukker grundigt, bland mel og bagepulver og pisk det i.

2. Smelt smørret og rør mælken i. Pisk i dejen.

3. Fordel dejen i 10 store muffinforme og bag 10-15 min ved 200 grader. De skal være gennembagte.

4. Smelt smør, farin, kokos og mælk i en gryde og hæld på kagerne. Bag 5 min mere.

5. Afkøler på en rist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar