fredag den 20. juni 2014

Butterdejssnitter med Skinke




Jeg lavede disse små søde butterdejspakker til en hyggelig tapasaften. De er ikke spanske overhovedet, men i vores verden er tapas bare "små retter", og der falder den her lækkerbisken fint ind under. Og så er det super nemt og tager kun ganske kort tid.

Min Føtex var løbet tør for almindelig butterdej, så jeg var nødsaget til at købe light versionen. Jeg kunne ikke smage forskel, så de kalorier sparer jeg helt sikkert også næste gang. 

Butterdejssnitter med Skinke, 15 stk. 


Ingredienser:

1 rulle butterdej light (fra køl)
200 g. skinkestrimler
1 løg
2 tsk. oliemargarine
1 æg
blå birkes

Fremgangsmåde:

1. Løget hakkes fint og steges blødt i oliemargarine.

2. Tilsæt skinke og steg nogle minutter. 

3. Skær butterdejen i 30 firkanter og fordel skinkefyldet på 15 af dem. 

4. Læg en plade butterdej over hver firkant med fyld og tryk kanterne sammen. Pensl med sammenpisket æg og drys med birkes.

5. Bag ca. 15 min ved 200 grader. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar