fredag den 29. august 2014

Lammekoteletter med Rosmarin og Portvin




På et tidspunkt købte jeg lammekoteletter til spotpris, og dem har jeg i mellemtiden glemt alt om, men de dukkede op under en fryseroprydning for nylig, så i lørdags stod der lammekotelet på menuen. 

Jeg fandt denne Nigella Lawson opskrift, som er uhyre enkel, men smagte rigtig godt. Jeg serverede hasselbach kartofler og en skål salat til lammet og saucen. 

Lammekoteletter med Rosmarin og Portvin til 2 personer


Ingredienser:

2 store eller 4 små lammekoteletter
1 tsk. olivenolie
2 tsk. Worcestershiresauce
salt og peber

2 tsk. smør
½ tsk. tørret rosmarin
1 fed hvidløg
2 spsk. rød portvin

Fremgangsmåde:

1. Rør olivenolie og Worcestershiresauce sammen og krydr med salt og peber. Pensl det på koteletterne.

2. Steg lammekoteletterne 2-5 min på hver side afhængig af tykkelse. Hold dem varme i stanniol.

3. Smelt smørret i stegefedtet på panden og tilsæt rosmarin og finthakket hvidløg. Steg et øjeblik.

4. Tilsæt portvin og kog en smule ind. Server koteletterne overhældt med sauce og med f.eks. hasselbach kartofler og salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar