tirsdag den 9. september 2014

Lun Pasta med Pestocreme





Denne tilbehørsret er en mellemting mellem en varm pastaret og en pastasalat, og det er noget lidt nyt i mit køkken. Men lækker det er den. Jeg elsker smagen af en god basilikumpesto, og det er fremtrædende i denne pasta. Retten gør sig særlig godt til kylling, men var også god til de frikadeller jeg spiste til.


Lun Pasta med Pestocreme til 2 personer


Ingredienser:

100 g. pasta
2 tsk. olivenolie
150 g. squash
2 forårsløg
1 fed hvidløg
1 dl. Cheasy Fraiche
2 spsk. grøn pesto
1 håndfuld frisk basilikum
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Kog pastaen i saltet vand og hæld vandet fra. Vend pastaen med olivenolie og lad den køle lidt.

2. Riv squash groft og snit forårsløg og hvidløg fint. Vend det i pastaen.

3. Rør Cheasy Fraiche med pesto og grofthakket basilikum. Smag til  med salt og peber og vend i pastaen. Server til f.eks. grillet kylling. 

2 kommentarer:

  1. Lun Pasta med Pestocreme er valgt til aftens mad her til aften den ser nem og virkelig god ud den her opskrift glæder mig til at smag den Lune Pasta jeg vil prøve t servere den til en grill kylling lavet på grill det smager altid godt

    Tak for en god opskrift (-:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Jeg håber, at du vil synes om retten :) Kylling på grill er helt sikkert lækkert til pastaretten.

      Hilsen,
      Tina

      Slet