tirsdag den 14. oktober 2014

Chokolademums





Jeg skal bruge kage til nogle familiebesøg i den kommende uge, og jeg havde brug for en hel almindelig, super lækker skærekage. Jeg fandt denne chokoladekage i bagebogen "A piece of cake" og den er virkelig lækker. Jeg frøs halvdelen ned og den holdt sig fin og lækker til besøget senere på ugen. 


Chokolademums, 16 stykker


Ingredienser:

Kage:
3 æg
2 dl. sukker
2 1/4 dl. mel
1½ tsk. bagepulver
1 knsp. salt
2½ spsk. kakao
1 dl. vand
150 g. smør
100 g. mørk chokolade

Glasur:
1 dl. piskefløde
1 spsk. instant kaffe
100 g. mørk chokolade
1 dl. kokosmel

Fremgangsmåde:

1. Pisk æg og sukker lyst og skummende. 

2. Bland mel, bagepulver, salt og kakao og vend det i kagen.

3. Smelt smørret og rør vand i. Rør det i kagen. Hæld det i en bradepande 20 x 30 cm. beklædt med bagepapir.

4. Hak chokoladen groft og drys den over kagen. Bag ca. 15 min ved 200 grader. Køl helt af.

5. Bring piskefløden i kog og rør kaffen ud heri. Lad det køle noget af. 

6. Hak chokoladen fint og smelt den i fløden. Glaser kagen og drys kokos over. Lad glasuren stivne. 

1 kommentar:

  1. Bradepandekager er altså virkeligt undervurderede - og det allerbedste ved dem er, at de oftest kan spises halvfrosne, når man lider af akut opstået lækkersult.

    SvarSlet