mandag den 13. oktober 2014

Lammekoteletter og Kartoffelbåde i Fad




Jeg fandt denne opskrift i en britisk kogebog, og den er på mange måder meget britisk. Færdigkøbte ovnklare kartoffelbåde, lam og det hele i et fad. Rigtig lækkert og rigtig nemt. 

Jeg spiste sursøde gulerødder til retten.

Lammekoteletter og Kartoffelbåde i Fad til 2 personer


Ingredienser:

2 tsk. olie
1 stort løg
400 g. kartoffelbåde fra frost
krydderiblanding - f.eks. barbecue
4 lammekoteletter
salt og peber
½ tsk. tørret timian
3/4 dl. hønsebouillon
1 tsk. tomatpure

Fremgangsmåde:

1. Opvarm ovnen til 225 grader. Stil et metalfad i ovnen mens det varmer op.

2. Hak løget fint. 

3. Hæld olie i metalfadet og drys løget over. Stil i ovnen ca. 5 min. Rør rundt.

4. Krydr kartoffelbådene godt og fordel over løget i fadet. Læg koteletterne øverst. Drys med salt, peber og timian. Lad fadet stå i ovnen 20 min.

5. Rør hønsebouillon og tomatpure sammen og hæld det over koteletterne. Sæt i ovnen 10 min mere. Server med sursøde gulerødder eller en god salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar