mandag den 10. november 2014

Rodfrugtslaw med Granatæble og Basilikum




Dette er en lækker tilbehørsret, som kan laves af de grøntsager du lige har i køleskabet. Jeg lavede min af hvidkål, gulerod og rødbede, men peberfrugt, selleri, persillerod, pastinak og andre kåltyper kan også bruges. Det særlige i denne salat er granatæblet og basilikummet, som giver salaten en virkelig lækker, sommerlig smag.

Rodfrugtslaw med Granatæble og Basilikum til 2 personer


Ingredienser:

100 g. hvidkål
100 g. gulerod
100 g. rødbede
1 æble
1 granatæble
2 tsk. olie
2 tsk. citronsaft
1 stor håndfuld basilikumblade
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Snit hvidkål fint og riv gulerod, rødbede og æble. Bland det hele i en skål.

2. Rør olie med citronsaft, salt og peber og vend det i salaten.

3. Tilsæt granatæblekerner og grofthakket basilikum og bland godt. Server.

2 kommentarer:

  1. Tusind tak for FED inspiration - jeg har tilføjet den til min blog-læsteliste. MVH Cathrine fra www.cathrineyoga.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at du kan bruge siden :)

      Hilsen,
      Tina

      Slet