fredag den 20. februar 2015

Karbonader med Gulerødder i Sennepsfløde




Ugens tema: Gulerødder

Dette er den sidste opskrift i emnet om gulerødder, og jeg håber, at I er blevet inspireret til nogle nye måder at bruge gulerødder på. Billedet til denne opskrift er desværre ikke helt retfærdiggørende til den lækre opskrift, men gulerødderne i sennepsflødesauce er virkeligt lækre. Jeg spiste pasta til retten, men kartofler eller brød egner sig også fint.

Karbonader med Gulerødder i Sennepsflødesauce til 2 personer


Ingredienser:

200 g. hakket svinekød
1 æg
1 spsk. mel
salt og peber

2 spsk. mel
1 spsk. olie

400 g. gulerødder
1 spsk. dijonsennep
3 dl. madlavningsfløde
½ bdt. basilikum

Fremgangsmåde:

1. Rør det hakkede kød med salt, peber og æg. Rør melet i og rør godt. Form til to karbonader og lad dem hvide. 

2. Skræl gulerødderne og skær dem i bjælker. Kog dem i letsaltet vand 8 min. Hæld vandet fra og lad dem dryppe af.

3. Rør fløde og sennep sammen i en gryde og varm op. Lad det småkoge ca. 10 min.

4. Vend karbonaderne i mel og steg i olie ca. 5 min på hver side til de er gennemstegte.

5. Vend gulerødderne i flødesaucen sammen med finthakket basilikum, varm igennem og server til karbonaderne. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar