fredag den 2. oktober 2015

Fedtfattige Chokolademuffins med Knas





Jeg prøer mig ofte frem med kager, hvor kalorieindholdet er så lavt, at jeg kan tillade mig en enkelt kage af og til - også selv om det bare er en helt almindelig tirsdag aften.

Disse muffins har et lavt fedtindhold, og kalorieindholdet i én muffin er ca. 150. Det er forholdsvis lavt for en muffin af en rimelig størrelse med lækker knasende fyld på toppen. Og lavt nok til, at kalorieregnskabet kan være med.

Fedtfattige Chokolademuffins med Knas, 20 stk.


Ingredienser:

2 æg
240 g. sukker
30 g. olie
120 g. Cheasy fraiche
1 tsk. Nescafe 
½ dl. kogende vand
½ tsk. ingefær
½ tsk. kanel
3 spsk. kakao
2 tsk. bagepulver
200 g. mel

125 g. flormelis
125 g. lys sirup
1 spsk. kakao
50 g. cornflakes

Fremgangsmåde:

1. Rør Nescafe ud i kogende vand og lad det køle lidt.

2. Pisk æg og sukker luftigt og rør olie og Cheasy fraiche i.

3. Bland mel  med bagepulver, kakao, kanel og ingefær og rør det i dejen. Rør til sidst kaffen i.

4. Fordel dejen i 20 muffinforme og bag ca. 15 min ved 200 grader. Lad kagerne køle helt af.

5. Bland flormelis, sirup og kakao i en lille gryde og varm det forsigtigt op til en cremet masse. Rør forsigtigt cornflakes i.

6. Fordel fyldet på kagerne og lad det størkne lidt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar