onsdag den 30. december 2015

Gratineret Svinekødsgryde med Peberfrugt




En lidt anderledes måde at spise koteletter og kartofler på. Saucen er krydret med kanel, og det giver en lidt anderledes og lækker smag.

Gratineret Svinekødsgryde med Peberfrugt til 2 personer


Ingredienser:

300 g. nakkekoteletter
1/2 tsk. salt

300 g. kartofler i skiver
1 grøn og 1 rød peberfrugt, store tern
1 løg, skiver
1/2 spsk. olie
1/2 dl. tomatpure (ikke den koncentrerede)
1/2 tsk. kanel
1,5 dl. vand
salt og peber
1/2 potte oregano
50 g. revet ost

Fremgangsmåde:

1. Skær koteletterne i store tern og læg dem i en gryde. Dæk med vand og tilsæt salt. Bring i kog og 10-15 min under låg til kødet er mørt.

2. Kog kartoflerne møre i letsaltet vand ca. 5 min. Lad dem dryppe af.

3. Steg peberfrugt og løg i olie ca. 5 min. 

4. Tilsæt tomatpure og kanel og rør rundt. Tilsæt vand og krydre med salt og peber. Lad det simre ca. 5 min under låg.

5. Hak oreganoen og tilsæt 2/3 til saucen. 

6. Læg kød, kartofler og sauce lagvis i et smurt ildfast fad. Drys ost øverst.

7. Gratiner ca. 10 min ved 250 grader til osten er gylden. Server drysset med oreganon. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar