lørdag den 19. december 2015

Tinas Yndlingskonfekt



Dette er min egen version af min yndlingskonfekt fra barndommen. Dengang lavede Marabou nogle små runde skåle-formede mørke chokolader. I dem lagde min mor en kugle marcipan med en hasselnød på toppen. Nødden var jeg ikke rigtig fan af, men kombinationen af chokoladen og marcipanen husker jeg som særligt lækker.

Nu til dags bestemmer jeg selv, så marcipankuglen er overtrukket med mælkechokolade og drysset med kandiserede violer - det er nemlig sådan jeg bedst kan lide det. Chokoladebunden er en tvillingering fra Toms, som er både lys og mørk. 

Tinas Yndlingskonfekt, ca. 18 stk.


Ingredienser:

150 g. marcipan
100 g. mælkechokolade
1 æske Toms tvillingeringe
kandiserede violer

Fremgangsmåde:

1. Tril marcipanen til ca. 18 kugler.

2. Smelt chokoladen over vandbad og vend kuglerne heri. Læg hver kugle på en tvillingering. 

3. Drys kandiserede violer over kuglerne og lad dem afkøle i køleskabet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar