mandag den 11. januar 2016

Stegte Ris med Røget Tofu





Jeg er blevet ret stor fan af tofu, og denne gang fik jeg fat i en røget en af slagsen i Tyskland. De fås også i Danmark i f.eks. asiatiske supermarkeder og helsebutikker. Jeg har brugt røget tofu her, men det kan sagtens erstattes af almindelig fast tofu - gerne marineret i noget med lidt smag.


Stegte Ris med Røget Tofu til 2 personer


Ingredienser:

100 g. paraboiled ris
1 tsk. olie
6 forårsløg, fintsnittet
1 rød peber, små tern
4 gulerødder, små tern
1 fed hvidløg, finthakket
75 g. majs
75 g. ærter
250 g. røget tofu (eller anden tofu)
1 sammenpisket æg

sojasauce til servering

Fremgangsmåde:

1. Kog risene 20 min i letsaltet vand. Hæld vandet fra.

2. Varm olien i en wok og steg gulerødder 3-4 min. 

3. Tilsæt forårsløg, peberfrugt og hvidløg og steg 3-4 min mere.

4. Tilsæt majs, ærter, tofu og ris. Varm godt igennem.

5. Lav et hul midt i retten og hæld ægget derned. Rør rundt i det mens det steger og vend det ind i retten. 

6. Server med sojasauce.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar