torsdag den 4. februar 2016

Pandestegt Andebryst med Rødbede-Blommesalat




En af mine forholdsvis sjældne low carb retter. Og hvor low carb den rent faktisk er med al den frugt kan man så diskutere, men jeg kalder den low carb, når der ikke er et tilbehør i form af ris, pasta, kartofler eller lignende. 

Rødbeder og blommer smager fantastisk og er et godt modspil til andekødet. Jeg kan bedst lide blommerne når de er kølet ret grundigt af, så jeg lavede dem sammen med rødbederne fra starten af og lod dem køle. Men den del er op til dig. 

Pandestegt Andebryst med Rødbede-Blommesalat til 2 personer


Ingredienser:

2 andebryster
500 g. rødbeder, i både
1 spsk. olivenolie
salt
6 blommer, halverede
1 tsk. sukker
2 spsk. balsamico
100 g. rucola

Fremgangsmåde:

1. Vend rødbederne i olie og salt og fordel dem på bagepapir i et ovnfast fad. Sæt dem i ovnen 45 min ved 200 grader.

2. Læg blommerne med skærefladen opad på bagepapir i et ovnfast fad og sæt dem i ovnen de sidste 10 min af rødbedernes bagetid. 

3. Vend rødbederne med balsamico og lad dem og blommerne køle af. 

4. Rids skindet på andebrysterne og krydr med salt og peber. Steg dem med skindsiden nedaf 10 min på en tør pande. Vend dem og steg dem yderligere 10 min. 

5. Vend rødbeder og blommer med rucola og anret på to tallerkener.

6. Skær kødet i tynde skiver og anret ovenpå salaten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar