torsdag den 24. marts 2016

Frugtsalat med Kaffecreme



Jeg fandt denne opskrift i et madlavningsblad, og jeg var først lidt skeptisk over, at man kombinerer kaffe og frugt, men jeg tænkte også, at det måtte prøves. Og det er helt sikkert ikke sidste gang.

Det sagt, så er det ikke helt ligegyldigt, hvilken frugt man bruger. Især banan smagte virkelig godt sammen med kaffsmagen. Hindbær er også godt. Og jeg tænker at både pære, vindrue og æble vil være rigtig godt.

Jeg brugte Nescafe creme, da den er fintmalet og derfor er nem at røre ud. 

Frugtsalat med Kaffecreme til 2 personer


Ingredienser:

2 dl. creme fraiche eller græsk yoghurt
1 spsk. instant kaffepulver
3 spsk. sukker (eller tilsvarende sødemiddel)
4 stykker frugt (f.eks. 2 bananer, 1 pære og 1 håndfuld vindruer

Fremgangsmåde:

1. Skær frugten i tern.

2. Rør creme fraiche med kaffe og sukker og vend frugten i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar