torsdag den 26. maj 2016

Kylling i Forårsfrikasse




Ikke alle retter egner sig lige godt til fotos, og derfor prøver jeg mig for tiden frem med ingrediensbrætter. 

Kylling i Forårsfrikasse til 2 personer


Ingredienser:

1 spsk. olie
1 lille løg, finthakket
250 g. kyllingebryst, strimler
300 g. små kartofler, halve
2 gulerødder, skiver
1½ dl. hønsebouillon
150 g. bønner, halverede
250 g. asparges, snitter
½ citron
1 potte persille, finthakket
1 dl. creme fraiche 5 % 
1 tsk. maizena
salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Steg løg og kylling 5 min i olie.

2. Tilsæt kartofler og gulerødder og steg 5 min mere.

3. Tilsæt bouillon, bring i kog og lad retten koge 15 min. 

4. Tilsæt bønner og asparges og kog 3 min. 

5. Rør maizena i creme fraice og rør det i retten. Varm igennem og jævn evt. med mere maizena.

6. Rør persille i og smag til med citronsaft, salt og peber. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar