mandag den 29. august 2016

Pølse Stroganoff




Vi er ovre i kategorien med de meget børnevenlige retter her, men hvis man er glad for pølser, er den helt sikkert også et hit hos de voksne. Jeg serverede retten med pasta, men den kan også serveres med ris eller kartoffelmos.

Jeg køber pølser i Rema1000 med 8 % fedt, men man kan naturligvis også bruge almindelige pølser. Så er retten bare noget mere usund.

Pølse Stroganoff til 2 personer


Ingredienser:

250 g. pølser, skiver på skrå
1 løg, skiver
1 peberfrugt, strimler
1 spsk. olie
1 tsk. røget paprika
1/4 tsk. chilipulver
1 knsp. spidskommen
1 tsk. timian
1 spsk. tomatpure
½ ds. hakkede tomater
½ dl. vand
salt og peber
1 dl. madlavningsfløde
1 spsk. finthakket purløg

Fremgangsmåde:

1. Steg pølserne i olie til de tager farve.

2. Tilsæt løg og peberfrugt og steg til løgene bliver klare ca. 5 min.

3. Tilsæt paprika, chili, spidskommen, timian og tomatpure og steg ca. 1 min.

4. Tilsæt hakkede tomater og vand og lad retten simre under låg ca. 10 min. Smag til med salt og peber.

5. Tilsæt fløde og lad det koge kort. Server med et drys purløg og ris eller pasta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar