torsdag den 15. marts 2018

Kikærter i Tomatsauce med Couscous




Vegansk gryderet med kikærter og couscous med koriander og gulerødder. Masser af vitaminer og kostfibre.

Kikærter i Tomatsauce med Couscous til 2 personer


Ingredienser:

200 g. gulerødder, små tern
1 løg, hakket
2 tsk. stødt koriander
½ tsk. stødt spidskommen
3 fed hvidløg, hakket
2 spsk. koncenteret tomatpure
1 dåse kikærter, skyllede
100 g. couscous
2½ dl. grønsagsbouillon
1 bdt. koriander, hakket
200 g. tomater, små tern
200 g. spinat, skyllet

Desuden: olie, salt og peber

Fremgangsmåde:

1. Steg gulerødder i olie 15 min til de er møre.

2. Steg løg i olie ca. 5 min til de er bløde

3. Bland couscous og koriander og hæld bouillon over. Dæk med en tallerken og lad det stå fem min. Rør derefter rundt.

4. Tilsæt krydderier og hvidløg til løgene og steg 2 min.

5. Tilsæt tomatpure og kikærter og varm igennem.

6. Tilsæt tomater og spinat og varm igennem ca. 5 min til spinaten er faldet helt sammen. Krydr med salt og peber.

7. Vend gulerødderne i couscous og server med kikærteretten. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar